Zbarz Gıda
Firma bilgileri
Firma ismi: Zbarz Gıda San. ve Tic. A.Ş.
Ürün ismi: Zbarz Chill Fesleğenli Tahıl Bar
E-posta adresi: [email protected]
Firma web sitesi: www.zbarz.com.tr
1- Gıda Plus Ödülleri’ne başvurma sebebiniz nedir?
Bugüne kadar verilen ödüllerde olduğu gibi sponsorluk karşılığında verilmemiş olması, jüri
üyelerinin kendi alanında tecrübeli ve değerli olmaları ve son olarak da ürünümüzün farklılığına
güvendiğimiz için başvuruda bulunduk.
2- Gıda Plus Ödülleri’ne başvurduğunuz üründen bahseder misiniz? Ürünü nasıl
geliştirdiniz?
Ürünümüzü uzun Ar-Ge sonucunda geliştirdik. Bu ürünü geliştirirken tüm besin öğelerini dengeli
bir şekilde içinde barındırmasına, kullandığımız hammaddelerin birbirleri ile uyumuna ve ayrıca lezzetli olmasına çok dikkat ettik.
Ürünümüzün içerisinde besin mayası, demirhindi, yulaf, tahin, chia, keten tohumu, kenevir
tohumu, ayçekirdeği ve kabak çekirdeği gibi süper besinler bulunmakta olup, tamamen
bitkiseldir.
Besin mayası en güçlü B vitamini ve protein kaynağıdır. Vegan beslenen bireyler için iyi bir
kaynaktır. Aynı zamanda peynir tadı vermektedir. Demirhindi ise Osmanlıdan beri kullanılan ve
çok güçlü bir antioksidan kaynağıdır ve sindirimi kolaylaştırır.
Tüm bu farklı ürünleri bir araya getirerek besin açısından zengin hafif tatlı, tuzlu, ekşi ve ‘herby’
bir ürün olan Chill Fesleğenli Tahıl Barı ürettik.
3- Ödül başvurusunda bulunduğunuz ürününüzü nasıl konumlandırmak ve pazarlamak
istiyorsunuz? Ürün ile ilgili bizimle paylaşabileceğiniz satış hedefleriniz nelerdir?
Ürünümüzü; superfoodlardan zengin, bitkisel, fonksiyonel, gurme tat arayan, pazarda bir boşluk
olan sağlıklı tuzlu atıştırmalık kategorisinde konumlandırıp pazarlamak isteriz.
Sağlıklı atıştırmalık kategorisinde pazardan %25 pay almak
4- Neden yenilikçi gıdalar üretmek istiyorsunuz? Sizce firmanızın ve ülkemizin yenilikçi
gıdalar alanındaki başarı şansı nedir? Yenilikçi gıdalar üretmek isteyenlere ne tavsiye
edersiniz?
Herkesin yeniliğe ihtiyaç duyduğunu düşünüyor ve geleceğe yatırım yapıyoruz. Different is
good felsefesi ile bu tarz ürünlerin günlük ritüel haline geleceğini düşünüyoruz.
Yenilikçi gıdalar üretmek isteyenlere bu zorlu yolda başarılar dileriz. Çünkü yeni rakiplerin
olması yüksek kaliteli ürün demek.
5- Firmanızın 2030 yılına kadar gıda sektörüne getirmeyi planladığı yenilikçilik vizyonu
hakkında bilgi verir misiniz?
Global trendleri takip ederek daha farklı ve yenilikçi ürünler çıkarmak. Bu ürünleri çıkarırken
daha temiz içerik ve besin öğeleri açısından daha zengin ürünler üretmek. Ayrıca bu ürünleri
tüketerek israfın önüne geçmek.